Ny profil søker designer
TL;DR: Dette er et anbud for design av ny profil for Mental Helse Ungdom og vi ser etter et byrå eller en designer for å gjøre jobben for oss.
Er du et flashy designbyrå med øye for den unike merkevaren? Er du et enmannsband med sterkt engasjement for god design? Uansett vil Mental Helse Ungdom gjerne høre fra deg.
Saken
Mental Helse Ungdoms nåværende grafiske profil ble utviklet i 2013-2014 og er ikke lenger «fit for purpose». Dagens medievirkelighet stiller andre krav til lesbarhet i svært små formater og vår nåværende profil er ikke godt nok optimalisert for sosiale medier, video eller andre små formater.
Vi skal ikke endre navn og heller ikke bytte logo, men neste skritt i en logoevolusjon er på sin plass. Med det følger også oppdatering av retningslinjer for bruk av merkevaren.
Prosessen
Vi har tatt utgangspunkt i Grafills råd om utlysninger og vil derfor ikke be om kreative arbeider i kvalifiseringen.
- Møte
Alle som er interessert, og ønsker det, kan stille på et åpent møte om arbeidene som skal utføres. Det er ikke obligatorisk å stille på møtet. - Tilbud
Send inn et tilbud for hele jobben (se oppdraget), inkludert forslag til prosess. Send inn gjerne inn noen ord om hvem du/dere er med relevant portefølje/caser og en setning om hvorfor psykisk helse er viktig for deg. - Pris
Oppdraget er begrenset oppad til 120 000 kroner (pluss mva.). Dersom tilbudet avviker fra oppdragsbeskrivelsen med hensyn til pris eller hva som leveres, ber vi om at det tydeliggjøres i tilbudet. - Vinner
Vi velger en vinner som får hele oppdraget. I tillegg til selve utviklingen, åpner vi for å inngå en avtale om eksklusiv bruk av vinneren til designtjenester som- Brosjyrer, rapporter og annet trykket materiell
- Spesifikke digitale elementer for bruk på nettside, sosiale media, etc.
- Videreutvikling av illustrasjonselementer som faller utenfor rammene av den første runden
- Avtalen omfatter ikke kampanjer og lignende som inneholder flere aspekter (markedsføring, medieplanlegging, etc)
Oppdraget
Alle leveranser skal leveres i bruker-format (jpg, png, gif, etc) og i orginalformat (ai, indd (pakket), psd, etc).
Merk: Dette inkluderer ikke tone of voice og andre ikke-grafiske aspekter ved merkevaren som ikke er av grafisk natur. Dette utvikles parallelt og vil bli spilt inn i prosessen med den grafiske profilen.
Elementene skal enten kunne brukes til både trykte og digitale media eller utvikles særskilt for begge.
Leveranse
- En grafisk profil med et sett retningslinjer for bruk, inkludert
- Trykk
- Sosiale medier
- Film/video
- Digitale flater
- Medlemsbladet Inspira
- Andre
- Logosuite
- Hovedlogo (må kunne plassere i smale formater (solbriller, penner, etc.), evt utvikle en variant for det)
- Varianter tilpasset ulike bakgrunner (negativ, mono, etc).
- Logoanimasjon
- Regler for bruk av hovedlogo (minimumsstørrelse, clear space, bakgrunnsfarger, etc)
- Lokallagslogoer
- Én variant per lokallag
- Mal for varianter satt opp i Adobe Illustrator
- Typefaces (fonter)
- Fargepallett (må tilfredsstille krav til universell utforming/tilgjengelighet)
- For digital
- For trykk
- Bakgrunner og nøytraler
- Eksempler på bruk
- Sub brand
- Lokallag
- Prosjekt
- Andre
- Visittkort
- Oppskrift på scones
- Illustrasjonselementer
- Animerte varianter
- Ikoner
- Forslag til hvordan bilder fremstilles og brukes
- Maler
- Brosjyremaler
- Maler for roll-up
- Powerpointmal
- Brevark
- Epostsignatur
- Bakgrunner/grafikk til videomøter
- Eksempler på profileringsartikler, inkl klær
Vi er åpne for innspill på elementer som ikke står på listen.
Frist for å melde interesse er 15. august.
For å melde interesse, kontakt Adrian Lorentsson på adrian.lorentsson@mhu.no eller 92 48 30 69